man-461195_1280

Dobrze zbudowane ciało, wyrzeźbiona sylwetka to cel niemal większości z nas. Jednak budowanie masy mięśniowej to złożony i dość długi proces wymagający cierpliwości. Podstawowymi elementami jej uzyskania jest odpowiednia dieta i plan treningowy. Należy pamiętać, że każdy ma inną budowę ciała. Wyróżniamy: ektomorfików (ludzi o szczupłej budowie i “cienkich kościach”), endomorfików (mających zdecydowanie wolniejszą przemianę materii), mezomorfików (typ o dobrze rozwiniętej masie kości i mięśni). Oczywiście większość ludzi to typy mieszane i każdy powinien stosować odmienną dietę. Aby ustalić nasz typ warto konsultować plan treningowy i dietetyczny z trenerem personalnym. Ćwiczenia na masę mięśniową powinny być przede wszystkim siłowe z większym obciążeniem. W miarę większej masy rośnie też i nasza wytrzymałość dlatego pamiętajmy żeby stopniowo zwiększać ciężar jakim ćwiczymy. Nie od razu można obserwować spektakularne efekty. Podstawą jest tutaj rutyna treningowa i odpowiedni bilans kaloryczny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *