man-1146028_1920

Białko odgrywa w organizmie mnóstwo ważnych ról. To podstawowy budulec wszystkich narządów, stanowi około 15% masy ciała, wchodzi w skład hormonów, enzymów i przeciwciał. Jest źródłem energii. Pomaga w utrzymaniu równowagi kwasowo-zasadowej i bilansu wodnego, odpowiada za funkcje naprawcze i gojenie się ran. Niedobór białka powoduje niedożywienie co prowadzi do zaburzenia pracy jelit i mięśni. Najlepszą przyswajalność ma białko pochodzenia zwierzęcego jednak zdrowa, zbilansowana dieta powinna uwzględniać zarówno białko zwierzęce jak i roślinne. Największą jego ilość zawierają: mięso, ryby, produkty mleczne, rośliny strączkowe. Należy pamiętać, że białko zwierzęce występuje razem z tłuszczem co może podwyższać poziom cholesterolu, dlatego ważne jest by jeść zarówno mięso jak i warzywa. Dieta o podwyższonej zawartości białka, odgrywa kluczową rolę w procesie pozbywania się zbędnych kilogramów, jednak taka dieta nie jest wystarczająco dokładnie przebadana, dlatego należy pamiętać o zbilansowanym sposobie odżywiania i dostarczaniu naszemu organizmowi wszystkich potrzebnych składników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *