workout-1420741_1920

Zdecydowana większość ćwiczących pań skupia się na brzuchu, udach i ramionach.

Plecy są zwykle pomijaną partią ciała, często jednak wykonując inne ćwiczenia nieświadomie trenujemy również tą partię ciała. Mięśnie pleców warto jednak ćwiczyć nie tylko ze względów estetycznych. Dobrze wytrenowane mięśnie pleców stanowią sztywny gorset dla naszego kręgosłupa. Mocne plecy gwarantują poprawną postawę ciała. Ćwiczenia na plecy są wskazane zwłaszcza wtedy gdy wykonujemy pracę siedzącą, przed komputerem. Poniżej mamy kilka propozycji. W pierwszym ćwiczeniu kładziemy się na podłodze i uginamy kolana, prawe ugięte kolano dociągamy do klatki piersiowej najbliżej jak się da i w tej pozycji musimy wytrzymać co najmniej 10 sekund. To samo robimy z drugą nogą. Równie skutecznym ćwiczeniem jest podciąganie sztangi wzdłuż tułowia. Stojąc w lekkim rozkroku chwytami sztangę i trzymamy ją na wyprostowanych ramionach. Następnie na wyprostowanych kończynach unosimy ją do góry na linię barków. Najlepsze ćwiczenia na plecy to przede wszystkim pływanie. Aktywizuje ono do pracy różne grupy mięśni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *